keskiviikko 20. helmikuuta 2013

Kysymyshaastetta pukkaa

H ja A blogista eloA Hetkessä viskasivat minulle kysymyshaasteen. Simppeli juttu. Paitsi että ei ole, siinä pitää keksiä sitten keksiä seuraaville vastaajille uusia kysymyksiä, siinä olen huono, joten olen vältellyt haastetta. Tartun särkää harvista nyt, vieläkään en ole keksinyt kysymyksiä, mutta eiköhän jotain saada kasaan.

1. Koska olet viimeksi nauranut vedet silmissä, miksi?
-Tämä on niin äitimäinen vastaus, että ihan hävettää, mutta poikaselle nauroin. Poikasen mielestä muussattu banaania on kamalinta, mitä voin hänen kurkustaan yrittää ujuttaa alas. Seurauksena on teatraalinen sarja kummallisia ilmeitä, kokovartalopuistatuksia, kakomista ja yökkäilyä. Ja kamala äiti tikahtuu nauruun, samalla kun toinen esittää myrkytettyä/tukehtuvaa tms.

2. Paras kirpputorilöytösi?
-Jotakuinkin tuliterät vihreät maiharit parilla eurolla (missähän ne muuten nykyään on?). Ne oli mahtavat! Maiharit olivat aikoinaan (aina edellisvuoteen asti) jokapäiväinen kenkävalintani, niitä oli aina useita pareja.

3. Milloin viimeksi nukuit muualla kuin kotona? Missä ja miksi?
-Viime viikolla, laivalla. Ja siksi, koska oltiin laivalla (ahahahaha). Niin siis menossa Ruotsiin.

4. Mikä sai sinut aloittamaan bloggaamisen?
-Jaa-a, joku oman navan ainutlaatuisuuteen liittyvä tarve tuoda julki minun näkemykseni ja kohtauksia elämästäni? Aikoinaan aloitin Livejournalin puolella, ensin ihan vain itseäni varten tarkoitetulla "päiväkirjalla", joka myöhemmin tosin muuttui julkiseksi. Tykkään kirjoittaa ja kertoa näkemyksiäni milloin mistäkin, blogi on hyvä kanava ja blogiin voi märistä loputtomiin, silloin en vaivaa kanssaeläjiäni niin kovin märinöilläni.

5. Mitä sinulla on aina mukanasi, jos ei lasketa avaimia, lompakkoa ja puhelinta?
-Vaikka mitä! Olen aina se "jollei mulla ole sitä mukana niin sitä ei tarvita" -henkilö. Mm. kynä, jotain mihin voin kirjoittaa, huulirasva, kalenteri (no kalenteri ei ole mukana jos lähikauppaan lähden), purkkaa/pastilleja tms, pieni rasvatuubi (olen ihavammainen, siksi), kesäisin kun ollaan enemmän liikenteessä niin lisäksi laastaria, pikkusakset yms. Ja koska nykyään poikanen on aina mukana kun lähden ovesta ulos, mukana on toki hänen tarvitsemansa tavarat. Ai miks mä en käytä pikkulaukkuja?

6. Suosikkisi nettikaupoista?
-Ei ole, en harrasta nettikauppoja. Ja olen huomannut, että moni tuttu shoppailee netin kautta yli varojensa, koska siinä ihanuuksia ostoskoriin klikkaillessa ei samalla tavalla tajua rahan kulumista, kuin jos konkreettisesti kassalla joutuisi ne eurot latomaan tiskiin. Tykkään myös hypistellä tavaroita ennen ostospäätöstä, minulle se on oleellinen osa valintaprosessia.

7. Minne siirtyisit, jos saisit mahdollisuuden käyttää aikakonetta?
-Kesään, ihan sama olisiko se eteen- vai taaksepäin ajassa.

8. Mikä kirja sinulta on jäänyt kesken?
-Peter Høegin Lumen taju. Olen pari kertaa aloittanut, mutta koskaan en ole ns. saanut otetta kirjasta. Onneksi opus löytyy omasta hyllystäni, joten ehtiihän sitä. Vaikka eläkkeellä. Vaikuttaa kiinnostavalta kirjalta ja olen muista kyseisen kirjailijan kirjoista pitänyt, jotenkin vain tuolle kirjalle hetki on aina ollut väärä.


9. Missä näet itsesi 10 vuoden päästä?
-Toivottavasti opiskelemani alan töissä. Muuten en osaa oikein sanoa. Vaikea kuvitella meidän elämään toista aikuista mukaan, mutta ei sitäkään tiedä. Minulla ei itse asiassa ole hajuakaan millainen on elämämme 10 vuoden kuluttua.

10. Mieleenpainuvin lapsuusmuistosi?
-Se kun reissattiin asuntoautolla Euroopassa ja kateuksissani tiputin veljeni pienen dinosaurusfiguurin asuntoauton patterin taakse, ei saatu sitä enää pois. Äiti sai melkoiset kilarit. No tuskin tämä oli kaikkein mieleenpainuvin, mutta tuli ensimmäisenä mieleen.

11. Suosikkiruokasi?
-Kasvissosekeitto ja sen kyytipoikana vastaleivottu leipä.

------------------


Ja nyt se kamala osuus, minun pitäisi keksiä kysymyksiä. Saako jäädä miettimään, jos keksin vaikka huomenna? Jään joka tapauksessa.

1 kommentti: